Budapesti Metrók Portál (2006-2010™)
A hónap képe
Április
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
B.M.P. Logo
Budapesti Metrók Portál
 
Infók a Portálról

Tulajdonos: Attila
Társszerkesztők: Naftalin, Zsolti
Téma: Budapesti Metrók
Indulás:
2006.03.15
Rövid Portálnév: B.M.P.
E-Mail:
pestimetrok@citromail.hu
Ajánlott böngésző: Internet Explorer

 
Portál Látogatók
Indulás: 2006-03-15
 
Partnereink
 
Menü
 
BKV ZRT
 
Múzeumok & Kiállítások

Múzeumi Programajánló

  • BKV ZRT - M.F.A.V. Múzeum /Bp. V.ker. Deák Ferenc téri elosztócsarnok aluljáró/
  • BKV ZRT - Szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum /HÉV Végállomástól 100 méterre/


 
Napi Friss

Friss Hírek

2009.04.22.

 

 
Friss BKV Figyelő Cikkek

Friss BKV Figyelő Cikkek

2009.04.19. - 2009.04.22.

  • Minden megállóban kézzel kellett becsukni az ajtót
  • Mi legyen a 4-es metró sorsa? Szavazz!
  • Lekurvázta az ellenőr a fizető utast
  • Jövőre átmehet a Lágymányosi hídon az 1-es villamos
  • A BKV-figyelő javaslatára fejleszthet a BKV
  • Nem segített feltenni a babakocsit a buszra
  • 30 percet fagyoskodtak a megállóban
  • Fogyatékkal élő kislánnyal szívóztak a biztonsági őrök
  • Nehezebben hamisítható bérletet árul a BKV

http://bkvfigyelo.eu

 
Linkek
 
Szavazás
Vásároltál-e vagy fogsz-e vásárolni BKV Ajándéktárgyakat?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Lábléc
 
Infók 2007
Infók 2007 : Elkészült a Keleti pályaudvar 2. kijárata

Elkészült a Keleti pályaudvar 2. kijárata

By Atka & Naftalin & Medvesajt & BKV-men  2007.05.25. 21:15

Kész a Keleti pályaudvar 2. kijárata. Az 1. számú kijáratot viszon lezárják a 4-es metró építése miatt,így tehát mindenki tesztelheti a 2. kijáratot.

Elkészült a Keleti pályaudvar 2. kijárata

Dübörög a négyes metró, nincs hét metróberuházással kapcsolatos avatás és sajtótájékoztató nélkül. Ezúttal a Keletinél, a kettes metró új kijáratánál volt Demszky Gábornak jelenése.

Elkészült a 2-es metró új, Keleti pályaudvari kijárata, az utasok szombat reggeltől már használhatják a Kerepesi út felé vezető mozgólépcsőket, közölte a főpolgármester pénteken, amikor bemutatta a beruházást.

Demszky Gábor elmondta, hogy a régi és az új kijáratot július 10-éig egyaránt használhatják az utasok, de a régit akkor lezárják a "zöld", 4-es metró állomásának építése miatt. A piros és a zöld metró között 2010 után közvetlen összeköttetés lesz a föld alatt; az előzetes számítások szerint a kijáratokat naponta félmillióan használják majd.

Négymilliárd

Az új kijárat a Deák téri állomáshoz hasonlóan kétszintű, így két mozgólépcsőn érhetők el a 2-es metró szerelvényei. A "fordulónál" található az irányítóközpont, valamint itt van a jegypénztár is. A viszonylag tágas belső tereket a korábbi felújításoknál már ismert fehérre festett fémlemezekkel borították be.

Az új kijárat építése négymilliárd forintba került. Az 50 méteres gödörben zajló munkálatokhoz 36 ezer tonna vasbetont használtak fel. Az új metrókijárathoz itt sem készült a mozgáskorlátozottak számára lift. Demszky Gábor kérdésre válaszolva azt mondta, azt majd a régi kijáratnál építik fel. A főpolgármester bejelentette azt is, hogy a metróberuházáshoz kapcsolódóan egy pályázatot írnak ki mélygarázs építésére. Az új, ötszáz férőhelyes mélygarázs a pályaudvar melletti jelenlegi felszíni parkoló helyén állna. Ez a beruházás várhatólag magántőkéből épül meg.

Ősztől gyökeresen megváltozik a Baross tér közlekedése a környező utcákban zajló közműkiváltások, valamint a résfalépítések idejére. Demszky Gábor közölte, nem tud mást ígérni itt sem, ahogy a másutt folyó építkezéseknél sem, minthogy dugókra, piszokra és zajra számíthatnak az erre utazók. Demszky Gábor kitért arra is, hogy az újbudai Etele térnél elindított fúrópajzsok közül az egyik 90, míg a másik 12 méter alagutat fúrt eddig. Az első, a Tétényi úti állomást várhatólag szeptember végére érik el a fúrópajzsok.

Átszállás

Hogy pontosan miképp kapcsolódik majd egymáshoz a kettes és a négyes metró, arról Németh Tibor, a négyes metró szerkezetépítési főmérnöke adott fölvilágosítást. A szakember az Index kérdésére elmondta, hogy a átszálláskor az utasoknak fel kell majd jönniük a mélyből a kettes vonal jelenlegi kijáratainak valamelyikén, majd rövid felszíni (azaz a mostani aluljáró szintjén történő) gyaloglás után a négyes metróhoz vezető mozgólépcsőn jutnak le az új - a felszínhez amúgy közelebb eső - állomáshoz. A kérdésre, hogy nem lehetett-e a terveket úgy alakítani, hogy a két vonal ennél közvetlenebbül, az átszállási időt lerövidítve keresztezze egymást, Németh Tibor kifejtette, hogy erre a kettes metró meglévő állomásának adottságai és költségvetési okok miatt nem volt mód.

Egyrészt a meglévő kijáratot nem lehet teljesen elbontani, többek között a polgári védelmi funkciói miatt sem, másrészt jóval többe kerülne egy olyan megoldás, ami a régi és az új állomás közti átszállást a felszín kihagyásával valósítaná meg. A szakember szerint ráadásul ez utóbbi megoldásban a két állomás közt többet kellene gyalogolni az átszálló utasoknak, így bizonyos szempontból a felszíni kitérő a szerencsésebb változat. A főmérnök ezeken kívül rámutatott arra, hogy a Keleti pályaudvarnál meglehetősen kedvezőtlenek a talajviszonyok, a tervek készítőinek ezt is tekintetbe kellett venni.

Forrás: Index

 
Ganz F.A.V. Járművek
Ganz F.A.V.
 
Ganz F.A.V. Járművek
 
Ev Járművek
Ev
 
Ev Járművek
 
Ev-Av/Am Járművek
Ev-Av/Am
 
Ev-Av/Am Járművek
 
Ev-3 Járművek
Ev-3
 
Ev-3 Járművek
 
81-717/714 Járművek
81-717/714
 
81-717/714 Járművek
 
81-717M/714M Járművek
81-717M/714M
 
81-717M/714M Járművek
 
Ganz Hunslet G2 Jármű
Ganz Hunslet G2
 
Ganz Hunslet G2 Jármű
 
Alstom Járművek
Alstom
 
Alstom Járművek
 
M.F.A.V.
 
M.F.A.V.
 
2-es metró
 
2-es metró
 
3-as metró
 
3-as metró
 
4-es metró
 
4-es metró
 
5-ös metró
 
5-ös metró
 
Lábléc
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-