Infók 2007 : Zavartalanul folytatódik a 4-es metró építése |
Zavartalanul folytatódik a 4-es metró építése
By Atka & Naftalin 2007.03.16. 09:13
Vajon tényleg elkészül valaha az utazóközönségnek?
Zavartalanul folytatódik a 4-es metró építése
A dokumentum egyebek mellett megállapítja, hogy egy év csúszásban van a 4-es metró I. szakaszának megépítése. Ez azt jelenti, hogy 2009 vége helyett 2010 végén lesz a fővárosnak új metrója. A II., Bosnyák térig tartó szakaszt pedig 2012-ben vehetik birtokba az utazók. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a 4-es metró vonalának első, a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti szakasza 2010 tavaszára készül el műszakilag.
Ekkora lesznek kész az állomások, a metróvonal, ekkora lesznek leszállítva a szerelvények, beszerelve a kiszolgáló berendezések. Ezzel kapcsolatban az Etele téri sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy a mélyvezetésű metróberuházásoknál a nemzetközi gyakorlatban sem szokatlan a kivitelezés csúszása. A brit sziget és Franciaország közötti csatornaalagút 1 évnyi, az athéni metróvonal kiépítése 4 éves, a legutóbbi londoni metróvonal átadása 2 esztendős késedelemmel ment végbe.
A metróépítés késésének okai között megemlítették a tulajdonjogi vitákat az építési telkek körül. Ezen kívül előre nem látható műszaki problémák adódtak, de lassú és széttagolt hatósági és kerületi engedélyeztetési eljárások miatt is csúszott az építkezés. Kifejtették: a Főváros – mint finanszírozó – a gördülékenyebb munka érdekében 2 új testületet alakít meg.
Az is elhangzott: már eddig is mintegy 45,2 milliárd forintot költött a város a metró építésére és a felszíni rendezésre (Gellért, Móricz). A 4-es metró mindkét szakaszának teljes beruházási költsége a felszíni fejlesztésekkel és a 10%-os tartalékkal együtt 2007. januári állapot szerint összesen 485,6 milliárd forint lesz.
A sajtótájékoztatón elhangzott: az elmúlt napokban sokan megkérdőjelezték, hajlandó-e egyáltalán az Európai Unió támogatni a budapesti metrófejlesztést. Határozottan vissza kell utasítani azokat a vádakat, amelyek szerint az EU rosszul előkészítettnek és drágának tartja a beruházást, ezért nem támogatja.
Éppen ellenkezőleg: beruházási bankján, az EIB-n keresztül már évek óta hitelezi a 4-es metró építését, és javában zajlanak a tárgyalások a Kohéziós Alap támogatásának mértékéről is. Mindkét fél, az Európai Bizottság és a Főváros is ismertette álláspontját a tárgyalásokon, a részletek a következő hetekben dőlnek el.
|