Infók 2007 : A 4-es metró legkényesebb pontja: Az alagútfúrás |
A 4-es metró legkényesebb pontja: Az alagútfúrás
By Atka & Naftalin 2007.03.13. 07:07
Az első szakasz 230 - 233 milliárd forintba kerül. A második szakasz 90 milliárd forintba kerül. Ha minden jól megy!
A 4-es metró legkényesebb pontja: Az alagútfúrás
A közlekedésért felelős főpolgármester-helyettes szerint meglesz a szükséges forrás a 4-es metró építésének első szakaszához, azaz a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti rész megépítéséhez. Hagyó Miklós az InfoRádiónak azt mondta: elképzelhető, hogy túllépik a megadott költségeket és határidőt, de ez nem veszélyeztet más fővárosi fejlesztést.
-Mennyibe kerül a négyes metró?
- Az első szakasz 230-233 milliárd forintba kerül, a maradék 90 milliárd forint pedig a kettes szakasz építéséről szól.
- Sajtóhírek szerint folyamatosan emelkednek a beruházás költségei és a határidő is csúszik. Meg tudja ezt erősíteni?
- Az első szakaszt tekintve a beruházás talán legkényesebb, még hátralévő pontja az alagútfúrás. Természetesen számtalan próbafúrás történt, de egy 7,2 kilométeres szakaszon, ahol mélyen a föld felszíne alatt indul majd el a két fúrópajzs... bízzunk benne, hogy semmi olyan rendkívüli kőzetbe vagy nehézségbe nem fogunk ütközni, amely esetleg tovább növelheti a költségeket. De ezt csak akkor tudjuk majd pontosítani, amikor a fúrópajzsok elérik a Baross teret.
- Elképzelhetőnek tartja, hogy hacsak egy időre is, de leálljon a beruházás, ha Brüsszel nem a kívánt összeget biztosítja?
- Nem tudom elképzelni.
- Vannak olyan tanulmányok, melyek szerint a 4-es metróra fordított összegből rengeteg más dolgot meg lehetne valósítani. Nem gondolkoztak azon, hogy inkább Budapest közlekedési infrastruktúrájának teljes megújítását hozzák előnybe a 4-es metróval szemben?
- Hogy tetszik látni, a budapesti, meglévő közúthálózaton férne még el fejlesztés?
- Itt új budapesti hidakról, illetve akár alagútról vagy a villamos- és autóbuszközlekedés-fejlesztéséről lenne szó.
- Ebben a ciklusban megújul két budapesti híd, a Szabadság és a Margit híd, illetve átadnak egy új hidat is, az északi, Megyeri hidat, amely az M0-ás hídja. Természetesen más egyéb felszíni fejlesztéseken is dolgozunk.
- Az európai uniós támogatásokat nem emésztheti fel a 4-es metró? Juthat a következő hét évben brüsszeli forrás más budapesti fejlesztésekre, vagy pedig mindent visz a 4-es metró?
- Számtalan jelentős európai uniós beruházás lesz a fővárosban. Engedje meg, hogy csak a jelenleg is folyamatban lévő csepeli központi szennyvíztisztító-telepet említsem meg, amely közel 120 milliárdos beruházás. Említhetném a dél-budai szennyvíztisztítót is, vagy Budapest teljes körű csatornázását. Számtalan nagy európai uniós programunk van, amelyek nem függnek össze a 4-es metró beruházással.
Forrrás: inforadio.hu
|