Budapesti Metrók Portál (2006-2010™)
A hónap képe
Április
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
B.M.P. Logo
Budapesti Metrók Portál
 
Infók a Portálról

Tulajdonos: Attila
Társszerkesztők: Naftalin, Zsolti
Téma: Budapesti Metrók
Indulás:
2006.03.15
Rövid Portálnév: B.M.P.
E-Mail:
pestimetrok@citromail.hu
Ajánlott böngésző: Internet Explorer

 
Portál Látogatók
Indulás: 2006-03-15
 
Partnereink
 
Menü
 
BKV ZRT
 
Múzeumok & Kiállítások

Múzeumi Programajánló

  • BKV ZRT - M.F.A.V. Múzeum /Bp. V.ker. Deák Ferenc téri elosztócsarnok aluljáró/
  • BKV ZRT - Szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum /HÉV Végállomástól 100 méterre/


 
Napi Friss

Friss Hírek

2009.04.22.

 

 
Friss BKV Figyelő Cikkek

Friss BKV Figyelő Cikkek

2009.04.19. - 2009.04.22.

  • Minden megállóban kézzel kellett becsukni az ajtót
  • Mi legyen a 4-es metró sorsa? Szavazz!
  • Lekurvázta az ellenőr a fizető utast
  • Jövőre átmehet a Lágymányosi hídon az 1-es villamos
  • A BKV-figyelő javaslatára fejleszthet a BKV
  • Nem segített feltenni a babakocsit a buszra
  • 30 percet fagyoskodtak a megállóban
  • Fogyatékkal élő kislánnyal szívóztak a biztonsági őrök
  • Nehezebben hamisítható bérletet árul a BKV

http://bkvfigyelo.eu

 
Linkek
 
Szavazás
Vásároltál-e vagy fogsz-e vásárolni BKV Ajándéktárgyakat?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Lábléc
 
Infók 2007
Infók 2007 : Újraszámolták a 4-es metró költségét

Újraszámolták a 4-es metró költségét

By Atka & Naftalin  2007.02.22. 17:20

Az alagutat még nem de a projektet már régóta fúrják!

Újraszámolták a 4-es metró költségét

Megingott a 4-es metró gazdaságossági számítása, a kivitelezési költség a tervezettnek legalább a négyszerese lesz, az átadás éveket csúszhat, ráadásul nem is térülhet meg a beruházás - állítja egy civil szakértőkből álló szervezet. Egyelőre azt sem tudni, hogy EU-támogatásból meg lehet-e szerezni a már csaknem 500 milliárd forintra rúgó projekthez szükséges pénzt.

Az érdemi munka még el sem kezdődött, de már az első fázisban - az Etele tértől a Keleti pályaudvarig húzódó szakasz előkészítése során - is sokkal többet költöttek a 4-es metróra, mint azt tervezték - állítja, s ezt számításokkal is bizonyítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nevében Vitézy Dávid elnökségi tag, a BKV felügyelőbizottságának tagja. A szervezet évekkel ezelőtt jelezte először, hogy elhibázott és túl költséges a metróprojekt, de a döntéshozók és a szakmát képviselők nem vették komolyan érvelésüket. A napokban azonban egy szakmai fórumon és vitán - amelyen a VEKE is részt vett - kiderült, valóban bizonytalanok az eddig készült számítások, a metrószakértők is elismerték, hogy a metróberuházás alapját képező utasszámterv messze elmaradhat a reálisan várhatótól, és a földalatti közlekedés gyorsaságától remélt utazásiidő-megtakarítás is kevesebb, mint azt annak idején kalkulálták: 6,5 perc helyett 4-re csökkenhet. Ennek oka az, hogy az eredeti tervekkel szemben ma már a felszíni tömegközlekedés visszafejlesztése, a kiskörúti villamos megszüntetése nem szerepel a tervek között. A metrót tehát csak az választaná, aki tényleg gyorsabban célhoz érne vele - ők pedig lényegesen kevesebben vannak, mint amire a metrót eredetileg tervezték. A szakmai vita kezdetén még óránként, csúcsidőben, egy irányban 16 ezer utazót emlegettek a tervezők, a rendezvény végére azonban már legfeljebb 10-12 ezerről beszéltek - idézte fel a fórumot Vitézy. A VEKE szerint a metró mai formájában szakmailag nem kellően alátámasztott, úgy folyik a beruházás és költenek el több százmilliárd forintot, hogy a beruházás alapdokumentumának számai ma már bevallottan nem helytállóak.

Úgy tűnik, az eddig készült számításokból ma semmi nem állja meg a helyét - állítja Vitézy -, a bekerülési költség kiváltképpen nem. Ez utóbbi a ma, lényegében még az építkezés megkezdése előtt már látható többletköltségekkel együtt csaknem a négyszerese lesz a metrótörvényben évekkel ezelőtt jóváhagyott 130 milliárdnak, de még a később módosított 194, végül pedig a 2004-ben korrigált 264,4 milliárd forintot is jócskán meghaladja. Ez utóbbi már a második ütemet, a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakasz megépítését is tartalmazza, pedig ott további jelentős költségnövekedéssel kell számolni, hisz engedélyezett tervek hiányában a tendereket még ki sem írták.

A városvezetés - pontosabban Hagyó Miklós, a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes - ezért újraszámíttatja az egész projektet, hogy pontosan kiderüljön, mennyit költött eddig a lebonyolítással megbízott DBR Metró Projekt Igazgatóság, és mennyi lesz a teljes végösszeg - állítja a VEKE. Pontos, igazolható számításokat és megtérülési kalkulációt várnak a tervezőktől, mert csak garantált megtérüléssel van esély az EU-s támogatásra. Márpedig pályázati pénz nélkül esély sincs rá, hogy a főváros előteremtse a szükséges pénzt. A jelenleg is hatályos metrótörvény szerint - amely még nettó 264,4 milliárdos költségkalkulációra készült - az állam az összeg 79 százalékát, de legfeljebb 209 milliárd forintot biztosít, ha a főváros vállalja a hiányzó 21 százalék előteremtését. A 4-es metró építésének a "központi költségvetésből történő támogatása nem növekedhet akkor sem, ha a projekt tényleges költsége a tervezettet meghaladja" - idézi Vitézy a törvényt.

A VEKE információi szerint egyébként Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a második ütem - a Bosnyák térig való kiépítés - elhalasztását szorgalmazza, hogy a költségek ne veszélyeztessék a teljes megépítést, ám Demszky Gábor főpolgármester hallani sem akar a változtatásról. Hagyó lapunknak ezzel kapcsolatban azt mondta: semmilyen nézeteltérés nincs a főpolgármester és közte a 4-es metró kérdésében. "Mindketten azért dolgozunk, hogy a lehető legjobb finanszírozási konstrukciót tudjuk megtalálni. A kormánnyal jelenleg is zajlanak a tárgyalások, amelyek hamarosan megállapodással zárulnak" - tette hozzá. A projekt újraszámolásával kapcsolatban leszögezte: azt nem a VEKE aggályai vagy a túlköltés miatt végezik el, hanem mert az EU-támogatások esetében követelmény, hogy a pályázat friss költségszámításokat tartalmazzon.

Információink szerint egyébként akár már a hét végére megállapodhat a metró finanszírozásának átütemezéséről a városháza Bajnai Gordon kormánybiztossal, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség vezetőjével. Úgy tudjuk, a főváros azt szeretné elérni, ha a Kelenföldi pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakasz - valamint kettő-négy állomás felszínrendezésének - költségeit az unió kohéziós alapjából pályázott forrásokból fedezhetnék. Információink szerint a tárgyaló felek arra törekednek, hogy Brüsszel a beruházás teljes költségének hetven százalékát fedezné, a kormánynak és a fővárosnak pedig a maradék harminc százalékot kellene állnia. Az, hogy a teljes költségkeret mennyire rúg, az a várhatóan márciusban a Fővárosi Közgyűlés elé kerülő intézkedési tervből fog kiderülni.

 
Ganz F.A.V. Járművek
Ganz F.A.V.
 
Ganz F.A.V. Járművek
 
Ev Járművek
Ev
 
Ev Járművek
 
Ev-Av/Am Járművek
Ev-Av/Am
 
Ev-Av/Am Járművek
 
Ev-3 Járművek
Ev-3
 
Ev-3 Járművek
 
81-717/714 Járművek
81-717/714
 
81-717/714 Járművek
 
81-717M/714M Járművek
81-717M/714M
 
81-717M/714M Járművek
 
Ganz Hunslet G2 Jármű
Ganz Hunslet G2
 
Ganz Hunslet G2 Jármű
 
Alstom Járművek
Alstom
 
Alstom Járművek
 
M.F.A.V.
 
M.F.A.V.
 
2-es metró
 
2-es metró
 
3-as metró
 
3-as metró
 
4-es metró
 
4-es metró
 
5-ös metró
 
5-ös metró
 
Lábléc
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-