Infók 2007 : Demszky a kerületeket okolja a 4-es metró csúszásáért! |
Demszky a kerületeket okolja a 4-es metró csúszásáért!
By Atka 2007.01.15. 13:27
Demszky kivenné a 'papírokat' a kerületek kezéből
Demszky a kerületeket okolja a 4-es metró csúszásáért!
Jogszabály módosítást kezdeményez a főváros, hogy "ne álljon egyetlen kerület sem a metró útjába" - jelentette ki Demszky Gábor évzáró csütörtöki sajtótájékoztatóján.
A főpolgármester más programja miatt mintegy félórás késéssel kezdődött tájékoztatón az idén hatáskörrel rendelkező helyettesei is röviden vázolták ágazataik történéseit.
A főpolgármester a 4-es metró helyzetét firtató kérdésre elmondta, hogy részben a kerületek, köztük a IX. hibáztatható amiatt, hogy csúszik a megvalósítás, a befejezési határidők azonban jelenleg még nincsenek veszélyben. A jogszabály-módosítás szerint a jövőben a kerületek helyett a közigazgatási hivatal adná ki az elsőfokú, a kormány pedig a másodfokú szakhatósági engedélyeket. Ez a rendszer jól bevált a csepeli központi szennyvíztisztító előkészítésénél - tette hozzá.
A főpolgármesterszerint összességében sikeres évet zár az önkormányzat annak ellenére, hogy elemi csapások, utcai zavargások és választások is voltak az idén.
A 4-es metró 300 milliárd forintos finanszírozása kapcsán Demszky Gábor kifejtette, hogy várhatóan az EU kohéziós alapjával váltják fel a költségek egy részét. Hozzátette, hogy a kormány finanszírozási modellje azért előnyös a fővárosnak, mert megteremti a fedezetét a 60-100 milliárd forintra becsült felszíni beruházásoknak. Ezek pontos összege jelenleg nem ismert, mivel a kerületek a szakhatósági engedélyezés során sok plusz dolgot igényelnek. (Nyáron a főváros még határozottan elzárkózott ettől a javaslattól. Ha egyébként tényleg ez a változat valósul meg, a 4-es metró rengeget más közlekedési beruházás elől viszi el a pénzt.)
A főpolgármester is gondként említette, hogy a finanszírozási mód változása miatt kevesebb pénz jut más fontos beruházásokra. Mint mondta, az 1-es villamos Lágymányosi hídi átvezetéséhez azonban ragaszkodik. Ugyancsak fontosnak tartja az aquincumi híd építését, ez ugyanis közlekedési szempontból lényegesebb a főváros számára mint az M0-ás híd. Ezért várhatóan megpróbálnak külön pályázni az aquincumi híd építésének EU-támogatásáért - jegyezte meg.
|