Budapesti Metrók Portál (2006-2010™)
A hónap képe
Április
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
B.M.P. Logo
Budapesti Metrók Portál
 
Infók a Portálról

Tulajdonos: Attila
Társszerkesztők: Naftalin, Zsolti
Téma: Budapesti Metrók
Indulás:
2006.03.15
Rövid Portálnév: B.M.P.
E-Mail:
pestimetrok@citromail.hu
Ajánlott böngésző: Internet Explorer

 
Portál Látogatók
Indulás: 2006-03-15
 
Partnereink
 
Menü
 
BKV ZRT
 
Múzeumok & Kiállítások

Múzeumi Programajánló

  • BKV ZRT - M.F.A.V. Múzeum /Bp. V.ker. Deák Ferenc téri elosztócsarnok aluljáró/
  • BKV ZRT - Szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum /HÉV Végállomástól 100 méterre/


 
Napi Friss

Friss Hírek

2009.04.22.

 

 
Friss BKV Figyelő Cikkek

Friss BKV Figyelő Cikkek

2009.04.19. - 2009.04.22.

  • Minden megállóban kézzel kellett becsukni az ajtót
  • Mi legyen a 4-es metró sorsa? Szavazz!
  • Lekurvázta az ellenőr a fizető utast
  • Jövőre átmehet a Lágymányosi hídon az 1-es villamos
  • A BKV-figyelő javaslatára fejleszthet a BKV
  • Nem segített feltenni a babakocsit a buszra
  • 30 percet fagyoskodtak a megállóban
  • Fogyatékkal élő kislánnyal szívóztak a biztonsági őrök
  • Nehezebben hamisítható bérletet árul a BKV

http://bkvfigyelo.eu

 
Linkek
 
Szavazás
Vásároltál-e vagy fogsz-e vásárolni BKV Ajándéktárgyakat?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Lábléc
 
Infók 2007
Infók 2007 : 4-es metró:felszíni csúszásveszély

4-es metró:felszíni csúszásveszély

By Atka  2007.01.12. 15:01

Csúszunk....csúszunk! Na ebből mi lesz?

4-es metró:felszíni csúszásveszély

A hónap végére elkészül a január elején kinevezett városházi metróbiztos, Becker László intézkedési terve. Hidas Judit, Hagyó Miklós városüzemeltetési főpolgármester-helyettes szóvivője lapunknak elmondta, hogy a metróbiztos jelenleg felméri a helyzetet, ennek érdekében megbeszéléseket folytat a kivitelezőkkel, a tervezőkkel, a beruházóval, a hatóságokkal és a kerületekkel. A jövő héten a munka az állomások bejárásával folytatódik.

 

A szakembert Hagyó azért nevezte ki, hogy készítsen tervet a beruházás felgyorsítására. A 4-es metró ugyanis eddig négy hónapos késésben van, egyes szakértők szerint pedig további csúszások is várhatók.

Szálka Miklós közlekedésmérnök, korábbi fideszes fővárosi politikus szerint a beruházás nincs kellően előkészítve, a majdani megállók felszínére például semmilyen tervek nem készültek. Ez vezetett olyan problémákhoz, hogy a Műegyetem rakparton a metróépítők beleütköztek a közeli Gellért fürdő egyik vízkifolyó aknájába, ami semmilyen tervrajzon nem szerepelt. A Fővám téri megálló építését pedig kétmilliárd forinttal drágítja meg, hogy a IX. kerület - bár a környék szabályozási tervét már két évvel korábban elfogadta - csak a tavalyi októberi választások idején adta meg a szükséges szakhatósági és tulajdonosi hozzájárulást, ragaszkodva a 2-es villamos hosszabb alagútjához, valamint a Közgáz előtti rakparti sétány kialakításához.

Csak a kerületek szabályozási tervei adnak támpontot, de azok is csak azt határozzák meg, hová mi épülhet, és nem azt, hogy végül mi fog megvalósulni. Szálka szerint a DBR Metró Projekt Igazgatóság túlságosan "laza" terveket készíttetett, hogy a tendernyertesek minél nagyobb szabadsággal dolgozhassanak, ez azonban felvitte az egyes megbízások árát.

A szakértő szerint a fentiek miatt aligha tartható az Etele tér és a Keleti pályaudvar közötti metrószakasz 2009. december végi átadási határideje.

A beruházást mindenben a korábban elfogadott terveztetési és versenyeztetési stratégia szerint készítették elő. Már 2000-től megkezdődött a szabályozási tervek elkészítése, éppen azért, hogy meghatározzák a felszíni rendezés alapkövetelményeit - reagált lapunknak Gulyás László, a DBR Metró Projekt Iroda vezetője. A vasúthatósági engedélyezési tervek tartalmaztak az állomások közvetlen környezetének megépítésére vonatkozó megoldásokat is, ezeket azonban a kerületi szabályozási tervek rendre felülírták. A felszín rendezésével az állomások úgynevezett építéshatósági engedélyezési tervei is foglalkoznak, a végleges, megvalósítandó megoldásokat pedig a kapcsolódó felszíni beruházások tervei tartalmazzák. Ezek a pesti oldal állomásaira - köztük a Fővám térre is - 2006-ban elkészültek - tette hozzá.

A metróprojekt igazgatóság vezetője szerint a Gellért fürdő említett túlfolyó aknája semmilyen kapcsolatban nincs a felszíni rendezéssel, azt az állomásszerkezetet építő cég tárta fel a próbafúrások során.

Gulyás László nem ért egyet azzal a felvetéssel sem, hogy túlságosan "laza" tervek készültek volna; a felszíni rendezés tartalmát ugyanis fokról fokra pontosították a különböző tervfázisokban. Természetes, hogy először a mélyállomások létesítményeit kell meghatározni - már csak azért is, mert ezek a legdrágábbak -, és ezek helyéhez, megoldásaihoz kell igazítani a felszíni rendezést.

A belvároson segít, az agglomeráción nem

Sosem térül meg, és az agglomerációból érkezőkön sem segít a 4-es metró - állítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület nemrégiben elkészült tanulmánya. A civil szervezet szerint a beruházás "az 1970-es évek közlekedési struktúrájának átörökítése a XXI. századba". A VEKE szerint a metró 1996-os, eredeti megvalósíthatósági tanulmánya súlyos tévedéseken alapul; a várható utasforgalomnak a duplájával számoltak, és felülbecsülték azt is, mennyi időt takaríthatnak meg az utasok a földalattival. Ha a felszíni tömegközlekedési hálózatot a metró elkészülte után megcsonkítják, a VEKE szerint a metróépítésnek több vesztese is lehet, mint nyertese. Ezért szerintük súlyos felelőtlenség elkölteni annyi pénzt a 4-es metróra, mint amennyi Magyarország összes, tömegközlekedésre költhető erőforrása. A 4-es metró építését többéves, alapos előkészítés előzte meg. A megtérülési mutatókat az Európai Beruházási Bank és más szakértő pénzintézetek is elfogadták. A konkrét kutatási és utasforgalmi adatok alapján meghatározott nyomvonal a belvárost és a főváros egyik legjobban fejlődő kerületét, valamint két pályaudvart köt majd össze - áll a DBR Metró Projekt Igazgatóság szakmai összefoglalójában, amely a VEKE tanulmányára készült válaszként. A metró elsődleges feladata a belváros útjainak tehermentesítése, és nem az agglomerációból érkezők kiszolgálása, noha részben erre is megfelelő megoldást nyújt - olvasható az összefoglalóban. A főváros összes napi közlekedési forgalmából csak 17 százalékot tesznek ki az agglomerációból érkezők, szemben a belvárosi forgalom több mint nyolcvan százalékával. Miért kellene olyan metrót építeni, amely a kisebbségben lévő külső forgalomnak nyújt megoldást, és kevésbé segít a belvároson? - teszik fel a kérdést.

 
Ganz F.A.V. Járművek
Ganz F.A.V.
 
Ganz F.A.V. Járművek
 
Ev Járművek
Ev
 
Ev Járművek
 
Ev-Av/Am Járművek
Ev-Av/Am
 
Ev-Av/Am Járművek
 
Ev-3 Járművek
Ev-3
 
Ev-3 Járművek
 
81-717/714 Járművek
81-717/714
 
81-717/714 Járművek
 
81-717M/714M Járművek
81-717M/714M
 
81-717M/714M Járművek
 
Ganz Hunslet G2 Jármű
Ganz Hunslet G2
 
Ganz Hunslet G2 Jármű
 
Alstom Járművek
Alstom
 
Alstom Járművek
 
M.F.A.V.
 
M.F.A.V.
 
2-es metró
 
2-es metró
 
3-as metró
 
3-as metró
 
4-es metró
 
4-es metró
 
5-ös metró
 
5-ös metró
 
Lábléc
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-